بهترین راه ورود به بازار روسیه

روش صادرات مستقیم:در روش صادرات مستقیم کشور روسیه دارای دو شاخص پرداخت مالیات و شاخص تجارت در امتداد مرزها میباشد که به ترتیب داری رتبه 105و162هستند که رتبه های مناسبی نمی باشند.بنابراین این روش در تجارت با روسیه مناسب نیست.

روش صادرات غیر مستقیم: در این روش روسیه در شاخص الزام به بستن قراردادها رتبه 18 را دارد که رتبه مناسبی است اما دو شاخص دیگری که در این روش وجود دارد یعنی شاخص های مجوز های سازه وتجارت در امتداد مرزها  داری رتبه های مناسبی نیستند( 182و162)  بنابراین این روش نیز مناسب نیست.

روش سرمایه گذاری مشترک و سرمایه گذاری مستقیم : اکثر شاخص هایی که در این  دو روش وجود دارد دارای رتبه های مناسبی نیستند از جمله :راه اندازی کسب و کار:108، اجازه ساخت و ساز:182دریافت اعتبار:89، پرداخت مالیات:105، تجارت در امتداد مرزها:162، ، بستن کسب و کار:103

روش نمایندگی فروش و روش انتقال تکنولوژی:سه شاخصی که در این روش وجود دارد داری رتبه های مناسب تری نسبت به سایر روش ها هستند بنابراین این روش مناسب ترین راه ورود به بازارهای روسیه می باشند. ، ثبت ملک:51، حمایت از سرمایه گذاران:93، الزام بستن قرارداد:18 

نتیجه گیری: بر طبق تحلیل های انجام شده در تجارت با روسیه روش نمایندگی فروش و روش انتقال تکنولوژی روشهای ورود به بازار مناسبی  برای این کشور می باشد.  

-لازم به ذکر است رتبه ها بیانگر جایگاه کشور روسیه  در شاخص مورد نظر در بین ۱۷۴ کشور می باشند.